Fordele med CRM i virksomheden

CRM systemer har gennem de seneste år vundet større og større udbredelse i virksomheder indenfor de fleste brancher, og det skyldes især de lave priser og den store fleksibilitet, som CRM systemer har fået i dag. CRM står for Customer Relationship Management, og det går ud på at styre virksomhedens kundeforhold. CRM er et integreret IT system, der gør det muligt for virksomheden at levere de bedste kundeoplevelser og opnå værdibaserede relationer med kunderne. Man får et unikt overblik og kan trække relevante data ud til enhver tid, og det er nemmere at styre lagerbeholdningen og genbestille varer. Ved at give en kvik og effektiv kundeservice kan man også bedre fastholde sine kunder, så derfor betales startudgifterne til et CRM system sig hurtigt tilbage i form af sparede mandskabstimer i forhold til CRM systemets effektive ydelse.

Sådan virker et CRM system

Tidligere anvendte de store selskaber separate programmer til hver enkelt opgave i virksomheden, og denne praksis anvendes da stadigt i mange mindre virksomheder, men de moderne CRM programmer har vist sig at være langt hurtigere og mere effektive end separate programmer. Det skyldes, at det er meget tidskrævende at sende data mellem hvert enkelt program, samt data visse gange skal konverteres eller genindtastes. I et integreret CRM system logger hver medarbejder ind i flerbrugersystemet med en unik adgangskode, hvorefter man får adgang til de relevante data. På den måde kan man således altid give en god kundeservice og fortælle kunderne oplysning om varen herunder priser, rabatter, leveringstider mv. Systemet holder automatisk styr på overordnede kategorier som:

  • Kundedata.
  • Lagerstyring.
  • Ordrestyring.
  • Bestilling af varer.
  • Reklamationer.
  • Brochurer.
  • Regnskabsdata med rapporter om salg, løn og komplet finansregnskaber.

Der er således brug for et skræddersyet CRM system til hver virksomhed, da alle virksomheder jo er forskellige med hensyn til deres varer og deres struktur og handelsbetingelser. Imidlertid kan man i dag anskaffe sig et fleksibelt CRM værktøj som Microsoft Dynamics CRM, der er nemt at anvende og tilpasse til de fleste virksomheders behov. Man kan blandt andet anskaffe Microsoft Dynamics CRM hos AlfaPeople, der er ekspert i tilpasning af CRM programmet til den enkelte virksomhed.

Fordele ved Microsoft Dynamics CRM

Dynamics CRM giver virksomheden en stærk værktøjskasse, der kombinerer dataoptimering og intelligent adgang ved at forenkle processen med kundehåndtering. Det er muligt at tilgå CRM systemet fra flere platforme som telefon, tablet eller computer, og man kan nemt skifte mellem salgs-, service- og marketingoplysninger for at få indsigt i, hvordan jeres virksomhed klarer sig. Man kan skræddersy og konfigurere programmet til at give hurtig adgang til relevante oplysninger som konti, kontaktpersoner, kundeemner, muligheder, sager, kampagner og meget mere. Da man altid kan trække alle relevante oplysninger ud af systemet, så opnår man et langt bedre beslutningsgrundlag og dermed en mere effektiv drift via automatiseringsprocesserne. Man kan sammenfatte fordelene ved at anvende Dynamics CRM i disse:

  • Høj værdi omkring omkostninger til licenser, tjenester, uddannelse, implementering, administration og vedligeholdelse.
  • Øget produktivitet samt en overbevisende og engageret kundeoplevelse.
  • Højere sikkerhed ved at anvende online cloud løsninger med CRM.
  • Nem integration, kompatibilitet og add-on-løsninger.
  • Universelt anvendeligt overalt i verden med mange brugere.
  • Nemt værktøj til at de ansatte kan kommunikere og samarbejde.
  • Samarbejder problemfrit med Outlook og udnytter mulighederne i Office 365.
  • Giver nøjagtige og up-to-date informationer, salgsprognoser, mål, kvoter, indkøbsmønstre og kampagner til at skabe salgsvækst med.

 



Der er lukket for kommentarer.

YOU MAY LIKE