Effektiv arbejdsgang med online CRM

shutterstock_523994164

Tidligere var CRM systemer kun forbeholdt de helt store virksomheder, da disse jo havde et behov for at kunne samkøre alle virksomhedens data centralt, men dette var en kostbar affære, der kostede flere hundredetusinde kr. at starte op, fordi man skulle starte fra bunden og opbygge et system til den enkelte virksomheds behov. Senere fik de mellemstore virksomheder også øjnene op for fordelene ved et skræddersyet CRM system, der efterhånden kunne fås i en universal standardopgave. I dag kan man via internettet have glæde af den endnu mere effektive og billige løsning ved navn online CRM system. Man kan finde yderligere oplysninger om priser og funktioner ved et online CRM system på hjemmesiden webCRM, der er specialist i leverancen af universale online CRM systemer til konkurrencedygtige priser.

Konkrete fordele ved CRM

CRM betyder customer Relationship Management, der bedre kan oversættes til kunderelationsstyring. Både virksomheder og private anvender forskellige typer programmer ud fra deres behov såsom:

  • Mail.
  • Tekstbehandling.
  • Kontorpakker.
  • Databaser.
  • Mailsystemer.
  • Kalender funktioner.

I et CRM system er alle disse normale databehandlingsfunktioner integreret i ét samlet system, således data nemt kan udveksles på kryds og tværs i systemet. Hvis man ikke har et sådant system, så skal man sende data fra et program til et andet, og måske skal data endda konverteres først, således dette er altså mere tidskrævende og mindre effektivt end CRM systemet, så derfor bør man altså overveje at investere i et samlet system, hvis man arbejder med kunder og varer, hvor der skal holdes styr på varelagre, priser, bestillinger og forsendelser.

Det er især en fordel at vælge et online CRM system, da man derved slipper for investering og drift af servere, backupudstyr, netværk mm, da en online CRM løsning giver medarbejderne i virksomheden et login, hvorved de alle kan få adgang til de relevante data i en fart. Data ligger således placeret på nettet på udbyderens server, og derved klarer udbyderen backup og vedligeholdelse, og data er altid opdaterede på serveren.

Funktioner med et online CRM system

Man kan i dag købe abonnement til få hundrede kr. om måneden på et avanceret online CRM system, og så får man disse funktioner med i pakken:

  • Struktureret kundedatabase med pipelinestyring.
  • Mulighed for at udtrække rapporter, statistikker og balancer fra systemet.
  • Mulighed for at tilpasse skabeloner og felter til jeres virksomhed.
  • Anvende en fælles kalender funktion for medarbejderne.
  • Indbygget mail funktion med masseudsendelse.
  • Have indbygget ERP regnskabsprogram som e-conomic.
  • Telefonsupport.

Både nystartede enkeltmandsfirmaer samt mindre virksomheder kan derfor nu have glæde af et online CRM system til håndteringen af alle virksomheden data med hensyn til kunder, ansatte, ordrer og regnskaber, dvs. hele driften reelt kan klares fra samme system herunder kundeservice, salg og markedsføring.



Der er lukket for kommentarer.

YOU MAY LIKE