Sådan bliver du synlig på Google

Vil du gerne gøre mere ud af din hjemmeside, så din målgruppe får nemmere ved at finde dig? Og vil du gerne have mere organisk trafik? Så er der en række parametre, du skal kigge på samt optimere, hvis du ønsker dette for dit website. Hvad det er, bliver du klogere på herunder.

Konkurrencen på internettet bliver stadigt større, og derfor er det vigtigt, at du bruger tid og energi på at optimere din hjemmeside, så du hele tiden er ét skridt foran konkurrenterne. For er du ikke det, snupper dine konkurrenter dine potentielle kunder!

Invester i SEO

Det første sted du skal sætte ind er på SEO. Inden for søgemaskineoptimering findes der både det, der hedder on-page og off-page SEO, som begge er noget, du bør investere i.

Men hvad er det?

Off page SEO er alt det arbejde, der ligger med at påvirke din rangering i Google positivt. Det kan blandt andet være linkbuilding, hvor du får andre sites til at pege på og “anbefale” dit site, hvilket Google ser positivt på.

On page SEO er større i omfang, da det både omfatter dit indhold, loadtid for sitet, title tags, meta descriptions og meget mere.

Der er derfor meget, du gennem SEO kan gøre for at optimere dit site!

2. Gør noget ud af teksterne

Én ting er, at Google læser dit indhold og rangerer dit site i søgeresultaterne efter det. Noget andet er at de besøgende på dit site også bedømmer din virksomhed og dine services ud fra, hvad du skriver – eller manglen på samme.

Din hjemmeside skal være indbydende og troværdig. Det opnår du blandt gennem tekster, der er velskrevne uden grammatiske fejl eller stavefejl. For tekster med fejl er det samme som at træde ind i en rodet butik. Synes de besøgende, at det roder, forlader de butikken med det samme igen.

Tekstforfatning er derfor bestemt ikke ligegyldigt og noget, du bør gøre en del ud af, så din hjemmeside står skarpt.



Der er lukket for kommentarer.

YOU MAY LIKE